6 de setembre de 2006
Tanino Liberatore
Gaetano Liberatore, anomenat Tanino Liberatore, és fill d'aquesta Europa
rara, vella i mandrosa, incòmoda amb si mateixa. Una Europa nihilista i malalta
tant de la síndrome d'Estocolm com la de Peeter Pan.
Tanino Liberatore és un okupa. Okupa les vinyetes dels seus còmics amb
l'ànim turmentat del que porta una arma a sobre, disposat a fer-la servir si
cal, sense perdre mai el seu cínic somriure de ciberfreak. Els seus
protagonistes són nens, éssers deformes i robots o artistes conceptuals que
consideren el cim de l'Art el fet d'estavellar el seu automòbil amb ells dins.
Ballard ja ens els va descriure amb magnífic detall en el seu esgarrifós Crash.
És l'estètica de l'Spray, "del cavall", de la fornicació
metàl·lica, de la pantalla de raigs catòdics i de la ferralla al mig de la
carretera mentre sentim des del terra, i tapats amb una manta, la sirena de les
ambulàncies. Taní Liberatore ens ensenya els seus tatuatges i les seves
escarificacions, les pròtesis i els seus membres amputats. És l'ètica de la
fotocòpia i la de la màquina espatllada. Una metàfora "heavy" de la
part fosca de la nostra època.
Lubna és una nena púber, capaç d'arrencar el cap d'una mossegada a qui faci
falta. Ella és la propietària de Ran Xerox, un robot musculat de perfecta
aparença humana, de llavis blaus i ulleres de nedador. La seva extrema
violència i la devoció incondicional per la seva propietària són els eixos
fonamentals del seu ben programat programari. Ran depèn de Lubna i la serveix
com tota bona màquina serveix al seu amo, millor que un gos i molt millor que
un amic. Sempre que pot, porta a la seva propietària, excel·lent i gran
consumidora de tota classe de productes químics, un bon assortiment de les
millors drogues. I obedient com és, fornica amb ella cada vegada que l'hi
demana com si fos una batedora liquant metralla.
La tècnica de Liberatore és excel·lent, precisa, i el dibuix poderós, els
colors són de neó i les seves històries són terribles, amb gàngsters
adolescents que col·leccionen morts i art banal. Tot això en una Roma on les
autopistes sobrevolen els seus set turons.
Ran pot perdre la tapadora del crani i col·locar-se en el seu lloc el cul
d'una olla a pressió i quedar-se tan ample, sens dubte és un avantatge que
nosaltres no tenim.
¿Veritat o mentida?
6 de
septiembre de 2006
Tanino Liberatore
Gaetano
Liberatore, llamado Tanino Liberatore, es hijo de esta Europa rara, vieja y
perezosa, incómoda consigo misma. Una Europa nihilista y enferma tanto del síndrome
de Estocolmo como el de Peeter Pan.
Tanino
Liberatore es un okupa. Okupa las viñetas de sus cómics con el ánimo
atormentado del que lleva un arma encima, dispuesto a usarla si es necesario, sin
perder jamás su cínica sonrisa de ciberfreak. Sus protagonistas son niños, seres
deformes y robots o artistas conceptuales que consideran la cima del Arte el
hecho de estrellar su automóvil con ellos dentro. Ballard ya nos los describió
con magnífico detalle en su espeluznante
Crash.
Es la
estética del Spray, “del caballo”, de la fornicación metálica, de la pantalla
de rayos catódicos y de la chatarra en medio de la carretera mientras oímos
desde el suelo y tapados con una manta, la sirena de las ambulancias. Tanino Liberatore nos enseña sus tatuajes y
sus escarificaciones, las prótesis y sus miembros amputados. Es la ética de la
fotocopia y la de la máquina estropeada. Una metáfora “heavy” de la parte
oscura de nuestra época.
Lubna es una
niña púber, capaz de arrancarle la cabeza de un mordisco a quien haga falta.
Ella es la dueña de Ran Xerox, un robot musculado de perfecta apariencia
humana, de labios azules y gafas de nadador. Su extrema violencia y la devoción incondicional por su dueña son los
ejes fundamentales de su bien programado software. Ran depende de Lubna y la
sirve como toda buena máquina sirve a su
dueño, mejor que un perro y mucho mejor que un amigo. Siempre que puede, le
lleva a su propietaria, excelente y gran consumidora de toda clase de productos
químicos, un buen surtido de las mejores drogas. Y obediente como es, fornica
con ella cada vez que se lo pide como si fuera una batidora licuando metralla.
La técnica
de Liberatore es excelente, precisa, y el
dibujo poderoso, los colores son de neón y sus historias son terribles, con gánsteres
adolescentes que coleccionan muertos y arte banal. Todo ello en una Roma donde
las autopistas sobrevuelan sus siete
colinas.
Ran puede
perder la tapa de sus sesos y colocarse en su lugar el culo de una olla a
presión y quedarse tan ancho, sin duda es una ventaja que nosotros no tenemos.
¿Verdad o
mentira?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada