Charlotte Rampling fotografiada por Bettina
Rheims, 1985
23 d'abril de 2008
La dona despentinada
La dona despentinada
Potser m'equivoqui, però crec recordar que els perruquers van ser els
primers a desestructurar allò que té una difícil estructura, els cabells, la
caiguda lliure per als lacis o l'espiral per als arrissats. Els primers, amb
prou feines ben pentinats, adquireixen l'harmonia d'un esbart i els segons d'un
ramat.
Charlotte Rampling no està despentinada, per descomptat que no, però aquest
ventilador que segur deu tenir a la seva dreta, deixa a la vista els talls
hàbils de les tisores del perruquer, que tallen deixant puntes soltes, flocs
lliures, com si fossin flames de algun foc, o les cues d'algun peix.
Charlotte és una de les dones amb els pits petits més sensuals del món de
l'espectacle, que aquí veiem insinuar sense acabar de mostrar res. Amb la seva
mà dreta mal fotografiada, semblant més una urpa que una ma humana amb la
suavitat i l'habilitat que segur conté, però mal col·locada, recolzant-se en el
maluc, mentre l'esquerra ens promet el que anhelem i que mai tindrem, almenys
nosaltres, malauradament, no .
Charlotte és una d’aquestes dones que han sabut madurar amb la valentia als
ulls, que si no són de vidre han de ser de diamant, de carboni petrificat en
les més dures condicions de pressió i de calor. Què deuen haver vist el que mai
ens explicarà la seva boca?, tan especial, tan difícil i tan morfològicament
arriscada.
Està en el límit més delicat, el més difícil, gairebé a punt per acabar
sent la seva boca una simple caricatura. Boca gran, llavis no gruixuts i el
superior que munta lleugerament en l'inferior. Aquesta és la clau de la seva
morbiditat, aquesta i els seus mugrons que un dia molt llunyà vam veure en una
porteria nocturna. Grans, erectes, com si fossin atributs masculins.
Nosaltres li demanem que ens els doni, ho fem perquè els necessitem. Hi ha
alguna cosa important, vital, que fa que els hi tinguem que demanar, el silenci
del nostre pare?, la seva mudesa provocada per l’Alzheimer i els seus ulls murris? Els pits de la nostra
mare anciana, bells encara, amb la seva famosa piga a prop de l'aurèola del
dret i de la qual ella tant presumia?
És això? Ho ignoro completament, l'únic que sé és que si fos dona
m'agradaria ser ella.
--------------------------------
23 de abril de 2008
La mujer despeinada
La mujer despeinada
Quizás me equivoque, pero creo recordar que los peluqueros
fueron los primeros en desestructurar aquello que tiene una difícil estructura,
los cabellos, la caída libre para los lacios o la espiral para los rizados. Los
primeros, apenas bien peinados, adquieren la armonía de una bandada y los
segundos de un rebaño.
Charlotte Rampling
no está despeinada, por supuesto que no, pero ese ventilador que seguro debe de
tener a su derecha, deja a la vista los cortes hábiles de las tijeras del
peluquero, que cortan dejando puntas sueltas, mechones libres, como si fuesen
llamas de algún fuego, o las colas de algún pez.
Charlotte es una de
las mujeres con los pechos pequeños más sensuales del mundo del espectáculo,
que aquí vemos insinuar sin terminar de mostrar nada. Con su mano derecha mal
fotografiada, pareciendo más una garra que una mano humana con la suavidad y la
habilidad que seguro contiene, pero mal colocada, apoyándose en la cadera,
mientras la izquierda nos promete lo que ansiamos y que nunca tendremos, al
menos nosotros, desgraciadamente, no.
Charlotte es una de
esas mujeres que han sabido madurar con la valentía en los ojos, que si no son
de cristal han de ser de diamante, de carbono petrificado en las más duras
condiciones de presión y de calor. ¿Qué deben de haber visto que nunca nos
contará su boca?, tan especial, tan difícil y tan morfológicamente arriesgada.
Está en el límite
más delicado, el más difícil, casi a punto para terminar siendo su boca una simple
caricatura. Boca grande, labios no gruesos y el superior que monta ligeramente
en el inferior. Esa es la clave de su morbilidad, ésa y sus pezones que un día
muy lejano vimos en una portería nocturna. Grandes, erectos, como si fueran
atributos masculinos.
Nosotros le pedimos
que nos los dé, lo hacemos porque los necesitamos. Hay algo importante, vital,
que nos impele a pedírselos, ¿el silencio de nuestro padre?, ¿su mudez provocada
por el Alzheimer y sus ojos pillos? ¿Los pechos de nuestra madre anciana,
hermosos todavía, con su famosa peca cerca de la aureola del derecho y de la
que tanto ella presumía?
¿Es eso? Lo ignoro
completamente, lo único que sé es que si fuera mujer me gustaría ser ella.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada