"WHAT YOU SEE IS WHAT YOU GET"

dimarts, 15 de març del 2016

Natalie Wood

Natalie Wood fotografiada per William Claxton, 1961

6 febrer 2008

Natalie Wood

La Wikipedia ens diu que la Natalie Wood, (nascuda Natalia Nikolaevna Zakhárenko (en rus Наталья Николаевна Захаренко), San Francisco 20 de juliol de 1938 - Illa de Catalina, de Los Angeles 29 de novembre de 1981) va ser una actriu nord-americana d'origen rus guanyadora del Globus d'Or. Els seus pares havien emigrat de Rússia poc abans de néixer ella. Aviat el seu pare va substituir el cognom familiar pel de Gurdín, i als 4 anys va quedar inscrita al registre com Natasha Gurdín.

Natalie Wood fou una dona molt guapa i la bellesa física per sí sola sempre és sospitosa com ho és una planta carnívora, desconfio perquè enfront d'ella em sento feble i fràgil, m'agradaria ser una roca, una muntanya o, fins i tot, tota una serralada, però em comporto com si una cova se m’empassés o com si estigués davant d'una fera famolenca, quan el famolenc, en realitat, sóc jo.

No hi ha cap veritat moral ni res de similar que tingui la força que posseeix la bellesa física, excepte la fam. Reconec la meva impotència davant del seu atractiu. Per això la busco sense parar d'extrem a extrem de la Terra, sempre errant com un sospir que no té amo, però que conté totes les ànimes del món, per això el vent sap el que tu no saps encara, que moriràs ofegada i d'una manera molt trista tot i que ara mires el món des del seu cim. Des d'ell no saps el que no has de saber encara, ara que encara el vent et pentina els cabells i la cara, no has de saber que el vent sóc jo que tot ho sap.

No has de saber que pentinant-te et despullo, i que pentinant-te et perfumo, et pinto i et vesteixo. Et miro, t’oloro i et toco, i... et retoco. I així, ben pentinada, tan bonica i tan maca, et planto al cim. Al cim del món.

Tot això no ho saps encara, perquè encara no saps que quan et moris ofegada, ofegat em moriré amb tu i sense mi les naus s'enfonsaran i el món s’adormirà com a l’època de John Donne.

---------------------------------

6 de febrero de 2008

Natalie Wood

La Wiquipedia nos dice que Natalie Wood,  (nacida Natalia Nikoláevna Zakhárenko (en ruso Наталья Николаевна Захаренко), San Francisco, 20 de julio de 1938 - Isla de Catalina, de Los Angeles, 29 de noviembre de 1981) fue una actriz estadounidense de origen ruso ganadora del Globo de Oro. Sus padres habían emigrado de Rusia poco antes de nacer ella. Pronto su padre sustituyó el apellido familiar por el de Gurdín, y a los 4 años quedó inscrita en el registro como Natasha Gurdín.

Natalie Wood fue una mujer muy guapa y la belleza física siempre es sospechosa como lo es una planta carnívora, desconfío porque frente a ella me siento débil y frágil, me gustaría ser una roca, una montaña o, incluso, toda una cordillera,  pero me comporto como si una cueva me tragara o como si estuviera delante de una fiera hambrienta, cuando el hambriento, en realidad, soy yo.

No hay ninguna verdad moral ni nada parecido que tenga la fuerza que posee la belleza física excepto el hambre. Reconozco mi impotencia frente su atractivo. Por eso la busco sin cesar de extremo a extremo de la Tierra, siempre errante como un suspiro que no tiene dueño, pero que contiene todas las almas del mundo, por ello el viento sabe lo que tú no sabes todavía, que morirás ahogada y de una manera muy triste a pesar de que ahora miras el mundo desde su cumbre. Desde ella no sabes lo que no debes saber aún, ahora que todavía el viento te peina los cabellos y la cara, no has de saber que el viento soy yo que todo lo sabe.

No has de saber que peinándote te desnudo, y que peinándote te perfumo, te pinto y te visto. Te miro, te huelo y te toco, y… te retoco. Y así, bien peinada, tan bonita y tan guapa, te planto en la cima. En la cima del mundo.

Todo eso no lo sabes todavía, porque todavía no sabes que cuando te mueras ahogada, ahogado me moriré contigo y sin mí las naves se hundirán y el mundo se dormirá como en la época de John Donne.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada